Pinterest schoonmaak

Zo, nu eindelijk eens een nuttige pin. Deze vond ik tussen alle plaatjes en omdat ook onze was wel eens vlekken vertoond leek het me handig om deze tip op te volgen. De oorspronkelijk pinster (jawel, nieuw woord!) geeft de tip om een stuk neutrale zeep in een netje te knopen. De zeep die je gaat gebruiken moet geur- en kleurloos zijn, dit laatste om nieuwe vlekken op je wasgoed te voorkomen :). Nu heb je nodig een stuk wasgoed met een vlek. Maak de zeep in het netje nat, boen flink over de vlek en je zult zien dat de vlek verdwijnt. Ik hoor je denken “ja, ja…” , maar geloof me, het werkt echt! Zelfs op de voetbalkleding van de boys en geloof me, gras/voetbalveld geeft echt vervelende vlekken…Dus, scoor een sjalotten netje, of een uiennetje en een stuk stuk zeep en leef je helemaal uit.

PS de mevrouw van de pin denkt dat dit werkt doordat het netje (net als een douche puf) voor heerlijk veel schuim zorgt. Persoonlijk denk ik dat het netje de functie van een ouderwets wasbord vervuld, veel randjes…

PPSS ik heb mijn netje dichtgeknoopt met keukentouw, dit blijft namelijk goed vastgeknoopt zitten!

IMG_0561

IMG_0562

* gniffel, neutrale zeep…

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Geen categorie

Geef een reactie

