Leesvoer

Afgelopen zomervakantie heb ik weer behoorlijk met mijn neus in de boeken gezeten. Bij deze mijn leestips, retourtips zijn van ❤️welkom!

Tip #1: installeer op je ipad, tablet of mobiele telefoon de vakantiebieb app, je leest hier iedere vakantie een paar heerlijke boeken!

Tip #2: Arthur Japin – een schitterend gebrek. Een aanrader, leest makkelijk weg, doet wat geschiedkundig aan zonder dat dat vervelend is en het verhaal is tragisch, maar mooi…

Tip #3: Isa Hoes – toen ik je zag. Deze was dus van de vakantiebieb en ook echt een aanrader. Normaliter heb ik niet zoveel op met het leven van BN-ers, maar in dit boek wordt de strijd om te leven heel mooi verwoord. Zet er maar een doos tissues naast, want dit hou je niet droog!

Tip #4: Herman Koch – zomerhuis met zwembad. Ook via de app. Herman Koch verliest wat mij betreft steeds meer zijn Jiskefet-kant en wordt in mijn ogen steeds meer schrijver. En ik moet zeggen dat ik zijn boeken graag lees! In dit boek vond ik een stukje midlife-crisis, maar vooral familiebanden interessant. Schrijfstijl is heel toegankelijk, plezierig, dus hup, naar de bieb.

Tip #5: Nicci French – wachten op woensdag. Lekkere thriller, goed geschreven en spannend tot de laatste woorden (en ja, deze was ook via de app!)

Tip #6: Saskia Noort – debet. En ja hoor, zelfs deze was via de app, geef toe, je wilt nu zelf die app ook installeren 😉. Debet is eigenlijk een vervolg op De eetclub, maar ook prima te lezen als stand alone. En ja, echt waar, ik heb de eetclub niet gelezen… Ik was even vergeten dat er best Nederlandse schrijfsters zijn die ernstig spannend kunnen schrijven. Hou je er van om thrillers te lezen? Zet deze dan ook eens op je lijstje, je zult zien dat je ‘m leuk vind!

Tip #7: Viveca Sten – stille wateren. Deze Scandinavische schrijfster heeft een pakkende schrijfstijl, het koste mij erg veel moeite om dit boek weg te leggen. Nu heb ik sowieso een “dingetje” met Scandinavische misdaad-series/boeken, maar zet ook dit boek maar op je lijstje in het kader van licht vermaak…

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Geen categorie

Geef een reactie

